tisdag 18 oktober 2011

Min tv är sälskap, men...

...vilket tråkig sälskap. 
Anar inte hur många kanalar jag har med jag zapper, zapper och zapper. 
Mina meninger om program växler mellam : Tråkig och hatar det. 
Hatar alla matprogram, hatar alla relaity serier, hatar alla dumma serier, hatar all reklam. 
Varför i helsike slår jag inte av tv`n. 
Det är en ovana att ha den på om kvällen och det ger en form för sälskap. 
Har många andra ovaner jag ska bli av med innan tv`n ryker. 
Det som förvånar mig är hur snabbt saker man gör blir en ovana / vana.  Får nog ta ett uppgör med mig själv om hur jag lever och mina prioriteringar. 
Jag använder tv som något att mysa med samtidlig som jag arbetar om det är bra program, men det är ju så lite av dom. 
Mina favoritprogram går mellan 0100 och 0500 natt till måndag och det är dåleg att börja veckan med att vara vaken halva natten. 
Många gånger när jag går i säng natt till måndag tänker jag på alpen och grannen som börjar arbete 0600 och 0700 - och undrar om grannen tror jag är tidlig vaken när han åker på arbete.  Nej, får nog ta tag i mina ovaner!!!

1 kommentar: