lördag 22 oktober 2011

Vilken tur det är sömmerska i familjen...




...när bröllop står för dören om ett drygt halvt år.  Nu är i alla fall en översikt över va jag får
aran att sy till bröllpopet, och jag ska medge att jag börjar få lite panik.
Dotterens två soner ska ha var sin kostym - altså två kostymer.
Sonens dotter ska vara brudpike så hon ska ha sin vita klänning.
Mette ska ha tre brudtärnor och jag får äran att sy klänningar.
Mats ska ha två förlovere och dom ska alla tre + sonenene ha lika väster = fem västor
Och alla pojkar ska ha något som påminner om slips - tror det heter kravatt.
Jag vill också ha ny klänning och syr mig en själv.
Yngste sonens tjej har fått erbjudande om sömnad men hon är studenr, så trolig anvander hon samma klänning.
Under tiden kommer jul och julförsäljing, och under helgen har jag gjort i orden dotterens julbordsklänning (ett helvetes arbete), så hoppas klänningen passar.
Tur som jag har, så lämna Mats sin kostym till mig.  Byxan är ok, men jackan är för lång och för lång på ärmene - tur att jag i alla fall blir klart med det under helgen. 
Tror det kan bli lite stressig fram mot sommaren, men är på samma tid tacksam att så många folk litar på mig och mina kunnskaper med symaskin, sax och tråd!!

2 kommentarer: